2009. március 11., szerda

Kötés, horgolás, foltoskodás

Most bemutatom az én régi kézimunkáimat. Van ami használatban volt/van ezért nyúzott szegényke, van ami befejezésre vár, azaz ihlet kell a kiegészitéshez.
Ez a legutolsó művem kötött takaró kisÁkosnak. A szinek úgy kerültek össze, hogy eleinte úgy volt, kislány lesz, aztán kisfiú és most a kishúga takarózik vele ha nálunk van. Nagyon megszerettem ezt a sarkos kötést és minden négyzet kapcsolodott egymáshoz.

Ez viszont e legrégebbi és nem az én művem, hanem anyai Nagyanyámé. A közepe már tönkre ment a szélei viszont nagyon jó állapotban vannak (a háború előtt készült!) Emléknek is jó.

Ezek az én csillagmintáim. Az volt a tervem, hogy egy sötét alapra rádolgozom és igy képet csinálok belőle. Viszont nem tudom, hová tegyem a képet igy várja sorát! Általában 80-as cérnából készültek. Kivéve a barna mintásakat, amik pohár alátét, de nem nyerte el tetszését uramnak, mámint a használata.

Ez a gyapjúból készült teritő erre az ágyra készült, de kellene körbe még egy sor, de sajnos már nem volt anyag. Különben igen jó lenne. Igy nem látszik, hogy kicsi.

Ez a teritő ill. takaró, amit betakarózásra használunk, kifejezetten terápiás céllal készült. Egy betegség után kezdtem el kis csillagot horgolni, a maradékaimat feldolgozván, aztán ez lett belőle. Mire kész lett a betegség és a hangulat is megnyugodott. Kb. 20 éves. Semmi baj, pedig sokat mostam.

Ez az első patchwork takaró, géppel készült maradékokból. Mikor összevarrtam, akkor vettem észre, hogy a sorokat felcseréltem. Sajnos a nap kiszivta, már foszlik, de jó szolgálatot tett. Ő is lassan ünnepli a 20. szülinapját. Éppen ezért megtartom!

5 megjegyzés:

Unknown írta...

Марианночка, откуда вся эта красота?! Только не говори, что это твоя работа. Если бы у меня дома хранилась такая роскошь, я бы уже ничего не шила и не вязала - отправила бы себя на заслуженную рукодельную пенсию.:))

Abile írta...

Mennyi emlék... nagggyon jók!

Silerika írta...

Milyen jó látni, hogy nálad is nagy becsben vannak a régi darabok! A csillagaid nagyon szépek :))

Ida13 írta...

Annyira jó volt ezeket a képeket nézegetni és olvasni mellé a sorokat! Annyi,de annyi szeretetet,nyugalmat éreztem közben. Köszönöm

Zelnice írta...

Milyen szépen horholsz!Tetszenek a csillagok!