2009. március 20., péntek

Ajándék

Meghirdettem egy játékot, a blogom egyéves évfordulójára. A boldog nyertes Mammka lett. Még nem kaptam tőle értesitést, hogy megkapta-e az ajándékot, de irta, hogy ritkábban tud net közelben lenni. Ezért felteszem ide amit küldtem neki.

Az ajándék természetesen egy neszeszer féle, amit a mutatott anyagból csináltam. Nem akartam semmi bevarrást csinálni, hogy a mintát ne rontsam el. A mintát minden egyes "blokk-részletében" letűztem. Oldalában gyöngyöket varrtam. Ez inkább egy tartó, amibe több kis notesz, pénztárca stb. elfér. A zippzárra direkt nem tettem húzokát, mivel szerintem az már sok lett volna. Hozzá egy kis tildás anyagból készitettem madárkát.
A közös varrásra megint neszeszert csináltam, amit Bruercsi nyert és megmutatta itt. Én is megmutatom, kicsit a technikájáról is pár szót irok.

A neszeszert egy félkörből csináltam és alul kétszeresen bevarrtam a háromszöget. Mivel a barnás minta egyhangú volt, ezért sárga lett a bélés és a ferdepánt, valamint a zippzár húzokája.
Hozzá egy kis madárkát varrtam.
Sokat gondolkoztam, mivel diszitsem. Mivel a bélés és a ferdepánt sajátfestésű sárga anyagból készült. Erre az anyagra kicsit erősebb vliessel erősitettem és kis pántokat szabtam, amit körbetettem. Erre barna selyemszalagból hajtogattam egy kis diszt és egy gyűszű gombbal diszitettem.

Annyira megtetszett a félkerek neszeszer és a diszités, hogy már készülnek az ujabb modellek. Sőt már a lógómmal diszitett cimkéimet készitem a hétvégén. Ennél a modellnél még fontos, hogy a zippzár ne érjen alúl végig, legalább kb. 3-4 cm-es részt kézzel varrjunk össze.
Bejegyzésem egy kicsit olyan "tutoriálosra" sikerült, de ha valakinek sikerült ezzel valamit adni, akkor nagyön örülnék. (ja és én is tudjam hol keresni!) Sokszor ha csinálunk valamit és elajándékozzuk, bánjuk, hogy nincs ledokumentálva. dehát ez nem gyár, vagy üzem, de soha nem árt műveinket valahogy az utókornak és magunknak megörökiteni. Különösen a szabásminták, méretek stb. tekintetében.
Olvasom a blogokban a Meska adózási anomáliáit sőt egyes internetes fórumokon igen furcsa ellenörzési dolgokról is lehet olvasni. Én csak ajándékba készitek dolgokat. A cserebere vagy pénzhelyettesitő módszer biztos jó lehet, de nekem továbbra is az a véleményem, hogy olyan szabályozási rendszert kell bevezetni ami jó az eladónak és jó a vevőnek is. Ebben az esetben nincs félelem, mindenki becsületesen adózik (kevés macerával kevés adóval) és a vevő se fizeti túl magát. Inkább sok kis fillér mint egyszer nagy forint.

4 megjegyzés:

Lonci (Győr) írta...

Nagyon jók lettek, a Mammka ajándékát kinagyítottam, mert annyira tetszik.

bruercsi írta...

Én is erre a technikára tippeltem, így most megerősítettél benne.
Képzeld azóta is itt van mellettem a nappaliban (még nem vettem használatba...) és nézegetem, mert olyan szép!!! :)

Abile írta...

Köszönjük a leírást. Nagyon jópofa ez a körcikkből varrt neszi!

Monika írta...

Komórka: tegnap kaptam kézhez a csodálatos ajándékaidat,mert nem voltam itthon,csak ezt nem akartam leírni a blogba.Betörők...
Írtam neked mélt.És NAGYON,DE NAGYON köszönöm!!!!!!!