2009. március 7., szombat

Ákoska óvodába megy

KisÁkos (az apja is Ákos!) óvódába megy hétfőtől. Már szeptembertől felvették, de kishúga születése miatt mégotthon volt. Az óvóda egy részletes listát adott mitkell a szülőknek vinni. Ebből sok minden olyan "nagyis" volt, azaz megvarrni a ruhatárolót, ágyneműt. Itt is olvastam blogokban hogyan kell és üzletekben is tanulmányoztam.
A ruhatároló és tornazsák egyforma anyagból készült, azt akartam, hogy zippes legyen. Elöl középen varrtam rá a készen vásárolt "gyertya" jelet.
Nehezebb dió volt az ágynemű, azaz paplanhizat és ágynemű tárolására alkalmas szatyor. Végül egy nem egészen olcsó anyagot vettem (kishúga iskihúzhatja még ebben) és arra gondoltam, hogy mivel gyakran kell mosni, erős anyagból kell késziteni. A méretével nem voltan kibélülve (100x155) Elővettem az apja megmaradt paplanát saját varrású huzattal, amit kisiskolás koráig használt, hát egészen mások a méretei.
A 150 cm széles anyagból beavatás után 145 cm maradt, igy ebből kétszer a hosszát kellett venni plussz az aláhajtásra 30 cm-t. Ugyanis nem gombolosra csináltam. A gyertyát ezért a nyiláshoz varrtam, hogy az mindig az arcánál legyen. A szatyor (115x60, fülek a 60 cm-es nyilásnál) a szélekből készült, de az kevés volt igy az egyik mintából vettem még fél métert. Minden varrást franciavarrással készitettem igy varrtam eleget. Ami érdekes volt, hogy az apróvirágos anyag (úgyanolyan mintájú mint a négyzet egyik kockája) vékonyabb volt. A szatyorrafüleket varrtam és alúl két háromszöget levarrtam a jobb pakolás miatt.

Nincsenek megjegyzések: