2008. október 6., hétfő

Közös varrás


Szombaton közös varráson voltam a Budafolt csoport szervezésében Nagytétényben. Le a kalappal a lányok előtt, nagyon jól megszervezték. Szép a Műv.ház is a vezetője is ott volt a megnyitón, Tv, gyerekjátszó. A varrásra elég hely volt, mégha jöttek volna akkor is elfértünk volna. Az árusoknak is volt hely bőven. A buszon Kékbálnával utaztam a varráson Nana mellett ültem. Sok ismerőssel találkoztam, a bajnai táborból pl. Jólesett, hogy van egy közösség, amely befogad Téged. Azért szeretem a foltos társadalmat, mert itt nem számit a kor a súly, az iskolai végzettség, a munkahely, a férj rangja, itt Te foltos vagy. Persze vannak itt is viták, főleg akkor amikor megismerkedsz közelebbről másokkal és esetleg érdekeket sértesz stb. De egy egyszerű foltvarrónak, akinek ez a hobbyja, az megtalálja a helyét. Na ezért szeretem én a foltosokat. A fórumosokat ugyanugy, mint a nem fórumosokat. Irigykedni lehet és kell is azokra, akik sokat és szépen dolgoznak. Ilyenkor keseredek el, hogy én miért nem tudok ennyit és ilyeneket csinálni, de mindig megnyugtatom magam, amit én csinálok az nekem jó és megnyugszom tőle.
Tűpárna volt a megvarrandó darab és a lányok feladták a leckét, mivel ötfajtából lehetett választani. (később a megmaradó készleteket meg lehetett venni, vásároltam is, jól jön még az!). A közös varrásokon sokszor varrunk tűpárnát és igy szinte mindegyiket most kimeritettük a választékból. Érdemes elgondolkodni, mit is lehetne egy két óra alatt késziteni és azt előkésziteni. Jó volt a dunaujvárosi lányok vállfája, a tatabányai képeslapok, a kecskeméti hajtogatósak. Ez utóbbiak kicsit nehezebbek voltak. Tényleg nehéz valami ujat kitalálni. nem mintha nekem kellene, de jó agytorna. Tetszett a csoport dolgainak kis kiállitása, nem volt sok, pont jó volt. Ötletes volt a tűpárnák felaggatása. Legszebb viszont azok a blokkok voltak, amit gondolom egyenként csináltak három szinből és szalggal volt összefogva. Nagyon szép kivitelezésű klasszikus blokkok voltak. Nekem leginkább a klasszikusok tetszenek. Habár a modernek is tetszenek, de nem mindegyik. Ez a jó ebben, ki tudod választani magadnak, ami neked a jó.

Az árusok szép számmal felvonultak, nem volt a Mesebolt. Nagyon szép karácsonyi anyagok voltak, szinte mindegyik csillogó arannyal diszitett. Hol van az az idő amikor arany diszités nélküliből varrtunk? De azért még sok ilyen anyagom van, valószinű zacskókat varrok belőlük. Megismerkedtem azzal az úriemberrel, aki az ujságokat árulja. Megadta az e-mail cimét. megtudtam tőle, hogy a Magic Patch-ot féláron a Mesebolt nem fogja árulni. Volt ott egy kis nő Székesfehérvárról, nagyon szép gombokat árult. De nem gombot, hanem varróeszközöket ábrázoló kis csomagot vettem tőle 720 ért, ill. 60 Ft-ért mágneskapcsot és 20 Ft-ért kis szivet zipp végére. BZS-nél csak nézegetni szeretek. Volt egy karika a közepén lyukkal 2690-ért. Nem találtam ki mire való, majd elmondta, hogy ez egy 1/4"-os vékony papir kis jelzésekkel, amit többször is felhasználhatok, azaz odaragasztom a tűzés vonala mellé és a kis jelzések szerint készitem az öltéseket. Ügyes dolog. Aki szeret kézzel tűzni, annak nagyon jó. Mire a papir tönkre megy addigra papir nélkül is megtanulom az egyenletes tűzést. Szóval hasznos és jó volt ez a délelőtt.

3 megjegyzés:

bruercsi írta...

Szívemből szólsz! Kár, hogy nem találkoztunk!

tuti írta...

Marianna!
Sajnálom, hogy nem voltam ott, de a Patakiban bababörze volt és Zizi cuccait vittem ki sikerült sok mindent eladni és így tudtam neki venni helyettük. Tatabányára megyek remélem Te is tudsz jönni, ott találkozhatunk. Nagyon egyetértek azzal amit írtál szívemből szöltál.

lomaquilt írta...

Sajnos Tatabányára nem tudok menni, családi összejövetel lesz. De a Határtalanul-on és a topictalálkozón ott leszek.