2014. október 2., csütörtök

Foltoskodás

Ebben a bejegyzésben "idegen tollakkal" ékeskedem. Igaz nem kértem engedélyt a blog szerzőjétől, de saját fényképet is csinálhattam volna, viszont nem volt hozzá kedvem.
Tegnapelőtt nagyon érdekes bejegyzést találtam Csoki-Folt blogjában a csikvarrásról s vasalásról. tettem is hozzá megjegyzést, de sajnos valamiért nem jött át, igy már csak 10.-nek sikerült irnom. Ami megfogott, és régen keresem az a két talp amit mutatott. A FB-n már láttam az egyiken, rákérdeztem, de nem kaptam érdemi választ. 
Ez a talp (időközben egy másik blogban is rátaláltam) oldalán van egy kis lap ami segit egy vonalba tartani a varrást. Ezenkivül 0,6 cm-es varrásszélességet biztosit. Ez azért érdekes, mivel sok gépen ez a varrásszélesség nem állitható be. Az én gépemen 1 cm, 0,75 cm és 0,6 cm-es a beállitható varrásszélesség. Viszont ha varrsz egy nagyobb darabot és félre kell tenned, könnyen elfelejted, hogy milyen varrásszélességgel varrtál. Ez pl. segit ebben. (az én gépemen automatikusan a 0,75 cm jön be) Igaz, hogy a talp tartó kis szerkezet kétféle lehet és ezek között 1-1 mm a különbség. Azt lehet mondani, hogy ezek nem olyan érdekes dolgok, pedig sokszor a hiba forrása itt kezdödik. Ja és az ilyen hibákból lehet tanulni a gépünk beállitásához. Szerintem mindenkinek a saját gépét kell jól ismerni és annak tulajdonságait.
Ez viszont egy mágneses talp, amit olyan szélességben teszünk a tűhöz, amilyent akarunk (van aki ragsztószalaggal jelöli be a varrásszélességeket) A fényképen látható kúpos rész alatt egy mágnes található ez a tűtartó részre könnyen rátehető. Persze nem árt megjegyezni ha egy darab varrásához használjuk, hogy hová helyezzük. Ez akkor célszerű, ha pl. az elöző talpat nem tudjuk felszerelni. 
Ezért nagyon örültem és köszönöm Csoki Folt blogjában találtakat. 
Nem régen olvastam két érdekes cikket. Az egyik a 0,6 cm-es talpról, a másik a kisebb négyzetek egymáshoz varrásáról szól. Mind a kettő egy-egy orosz blogon olvasható, hamarosan röviden irok róluk. Mind a kettő kicsit elméletinek tűnik, de a gyakorlat azt mutatja, hogy ezeket az alapokat nem lehet kihagyni, csakúgy mint a vasalás tudományát. Ettől függetlenül én mindezek elé helyezném az anyagismeretet. 
Mindenki ismeri Dobray Zsuzsa Kanadában élő magyar foltost, aki többször volt Magyarországon és klf. gyors technikákat tanitott. Nekem legjobban az az albuma tetszett, amiben a minták voltak. megjegyeztem, hogy amiket bemutatott, szinte minden minta hasonló minőségű anyagból készült. Igy aztán a sarkok oda illeszkedtek ahová kellett, egyik anyag sem változtatta formáját stb. Az azonos anyag minőség mellett a szálirányt is szigóruan betartotta. Szóval a foltvarrás alapjait talán igy kellene elsajátitani. 

Nincsenek megjegyzések: