2011. július 2., szombat

Csak úgy

Úgy gondoltam, hogy az utókornak megörökítem napi kalandozásaimat. Sajnos mindig elfelejtem magammal vinni a fényképezőgépemet. Most igyekszem majd mindig elvinni és igy a fotózási tudásom is némileg javulni fog.

Ez a Boráros tér, ha valaki nem jött volna rá. Persze ez a villanyoszlop nem volt betervezve. Ide szoktam érkezni egy busszal és vagy busszal megyek tovább, vagy a 2-es villamossal. A busz végállomás jól szervezett, minden busznál van egy tábla, amely mutatja, hány percet kell várni. A 2-es villamoshoz alúljáron lehet menni. Onnan indul a csepeli HÉV is. Valamikor régen a 2-es villamos nem ment tovább, tehát, ha a dunarasztii Hév-el akartam menni, akkor villamossal kellett 2 megállót menni.

Ezt lehet látni a villamosból, ha a Kossuth tér irányába haladunk. Különben a 2-es villamos járata talán az egyik legszebb útvonal. Én sok turistának ajánlottam, olcsón (!) ülve gyönyörű kilátásban van része. A hidak és a budai épületek, templomok, a Gellért hegy sőt most már a Boráros tértől az új nagy házak az új Nemzeti és MÜPA mind mind néznivaló.

Ez ahol leszoktam szállni, ha könyvtárba megyek.

Ez a Belgrád rakpart egy felújitott része. Sajnos nincs minden ház ilyen szépen felújitva, pedig megérdmelnék. Itt szoktam leszállni.

Ez a Molnár utca ahol az Idegennyelvű könyvtár van. Azelött Gorkij könyvtárnak hivták és -sajnos- nem volt olyan szép mint most. Mikor visszafelé jöttem akkor láttam, hogy a behajtani tilos táblához egy bicikli volt odaláncolva, hiszen egyre többen használják a biciklit ebben a csupa autós városban!

Itt valamivel szebb a Molnár utca, mert van azért nem túl szép képe is. A könyvtár nagyon jól felszerelt, külön nyelvi laborja van (ingyenes) az internet használat 1 óráig szintén ingyenes, de sokan laptoppal (wifi-vel) jönnek ide tanulni. Soha nincsenek sokan, nyugodtan lehet nézelödni, olvasgatni. Csak ajánlani tudom akit érdekel.

Hát ez a felvétel nem a legjobban sikerült. A Műszaki Egyetemet annak is a K épületét akartam megörökiteni. Nekem mindig ez az Egyetem tetszett a legjobban a K épület nagysága, a könyvtár mögötte. Az ember eleinte félve lépett be, majd megszokta. A tőle a Petőfi hid irányába épült modern épületek soha nem váltottak ki ilyen áhitatot. A Duna túloldalán a Marx Károly Közgazdasági Egyetem (jelenleg Corvinus) hasonló, de azért más. Idővel persze minden megszépül, és az emlékek csak a szépet őrzik meg.
Legközelebb Budapest más részeit próbálom megmutatni, habár némelyik tér nemigen való fényképre.

2 megjegyzés:

Jutus írta...

Én is készítettem már egy pér képet pestről,nagyon szeretem!Épp ma beszélgettünk róla apukámmal,hogy valószínűleg nincs is még egy ilyen szép város sehol!!!Még a rég elhanyagolt épületeknek is meg van a maguk varázsa.Várom a további fotóidat!:))

BORI írta...

Nagyon jó volt nézni a képeidet és olvasni soraidat. Néha érdemes turista szemmel nézni szép városunkat.