2008. december 14., vasárnap

Foltoskodás


Hogy a bejegyzésem ne legyen kép nélkül! Sajnos ha inspirációként valami szép pw tárgyat teszek fel, azt hiszik, én csináltam! Nem akarok idegen tollakkal ékeskedni, de tényleg tetszik, amit mutatok. A szövegből kitűnik, de aki nemérti..... Na ez a kép jellemzi a hetemet. Hétfőn és szerdán csoport karácsony, az egyiken ajándékoztunk, a másikon varrtunk ja és mindkettőn ettünk. Szombaton közös varrás. A maradó időben már amikor itthon voltam, akkor varrtam. Jelenleg nagy a kupi a varró, vendégszobában és a nappaliban a sarkomban. Anyosóm jön hozzánk kb. egy hónapra, tehát a varrógéptől kiűzetve leszek, marad a kézi varrás de az is csak lassan, mivel az ünnepi készülődés nem varrással fog eltelni. A szokásos főzés, sűtés stb. 24-én nagyfiaméknál leszünk, de előtte kis Vilcsikénknek lesz a keresztelője. Közben kisebbik fiam hazajön, remélem a ferihegyi sztrájk miatt megérkezik. Egyenlőre ajándékokat összekészitettünk, megvettünk, apróságok maradtak. De azért még könyv hanglemez vásárlás maradt rám. Nézem az utcai fabódékban az árusokat és portékájukat, eleinte olyan szépnek tünt, aztán olyan egyformának. Nem tudom hol szerzik be, valami központi elosztó van? Nagyon egyformák. Hiányzik a Leander bolt. Nagyon szinvonalas és sok szép kézimunka volt. Tudom, hogy bizományba vette át az árut, de nem egy készitőtől és ezért volt szinvonalas. Pl. az erdélyi horgolt szélű abrosza is olyan szép volt (igaz kétszer annyiba került mint az utcán) de a különbség minőségben hasonló volt. Szóval egy ilyen bolt hiányzik. Igaz, hogy van az Iparművészeti és Néprajzi Muzeumban vásár, de egyrészt a belépő, másrészt az árak nincsenek összhangban az árukkal! A Moszkva téren az egyik árus már tavaly is árult pw neszeszereket és kis babákat, igen gyorsan elvitték tőle. Tehát lenne rá igény. Dehát a kereslet kinálat nem mindig találkozik. Illetve találkozik, de ennek kellene, hogy legyen egy jó helye, ahol profi módon van a bemutatás és kinálat. Hát ehhez viszont pénz kellene. Mert úgye egy ilyen üzlet fenntartása nem kevésbe kerül, meg kell találni a csatolt termékeket. Biztos, hogy megtudna élni, csakhát..... Ezért jó, ha hobby szinten üzzük ezt a szenvedélyünket!
A közös varrás jó volt, állitólag ez az iskola máskor is helyet adhat. Viszont ha más időben (most azért a karácsonyi készülődés miatt nem voltunk nagyon sokan) rendezik, akkor a terem kicsi lesz. Igy nagyon kényelmes volt. Nem egészen értettem a tombola rendszert, igy tombolát sem vettem, azt a cédulát amire azt mondták, hogy őrizzem meg, kiderült, hogy nem kell. Érdekes, hogy a közös varrások közül a budapesti, vagy Pest megyei régió nem találja meg a szervezőjét. Valahogy ezt nem szivesen vállalják, ill. ha szervező akad, mellette segitő csoport kevésbé. A vidéki találkozók szervezettebbek, látszik, hogy sokak munkája van benne. Ez nem kritika akart lenni, csak megjegyzés, senkit nem akarok megsérteni. Viszont mindenki örült egymásnak és minden beszélgetés a foltoskodásról szólt. Ez nagyon jó volt. Aranyos kis szivet varrtunk, amit kihimezhettünk. Sokszor gondolkoztam azon, hogy mit lehetne csinálni még egy-egy ilyen közös varráson. De úgy vettem észre, hogy azért vannak jó ötletek. Nekem az nem tetszik, amikor varrunk, azt beadjuk és aztán valaki megnyeri. Egyszer a Várban volt ilyen. Én otthon azt a blokkot megvarrtam volna. De nem tudtam, hogy be kell adni és elfelejetettem lerajzolni. Viszont a sorszámomra nyertem két darab anyagot, amit azóta is szeretek. Szóval lehet ismerkedni és dumálni, ami úgye egy nőnek igen fontos!
Elkészitettem a karácsonyi húzogatós ajándékomat és a PIF-eket is. Sajnos a cimeket nem találtam igy irtam nekik, hogy küldjék el. A blogban az a rossz, hogy a cimét (@-t) nem mindig tünteti fel. Pedig szeretném feladni holnap vagy holnapután. Aztán meg mutatom miket varrtam! Most megyek folytatom a varrást, mert ezenkivül is van mit varrnom!

Nincsenek megjegyzések: