2018. május 10., csütörtök

Foltoskodás

Már régóta akartam írni bejegyzést, de mindig egy reklám jelent meg a képernyőn. Sejtettem, hogy valamilyen vírus lepett meg. Végül kaptam egy próbaverziót, amivel rendeztem a gépemet. Rájöttem, hogy a fizetős vírusölők sokkal hatásosabbak mint az ingyenesen feltett programok. Legalábbis nekem, mivel sok mindent nem tudok a gépemen megcsinálni, ezért évente egy alkalommal egy szakértővel átnézetem a gépem. A tavalyi átnézés nem a legjobban készült.
Varrni varrtam, ha nem is sokat de azért igyekeztem. Tudtam, hogy lesz egy csoportvezetői értekezlet ahová jelentkeztem előadónak a "boro" témakörben. Május 5-én a József Attila Művelődési Házban volt egy filc nap, ahol többen mutattak be filcből, gyapjúból különféle technikákat. Voltak filcből készített képek amiket kiállítottak. Mindez a II. emeleten volt, az első emeleten a Céh több quiltet állított ki, amit máskor is meg lehet tekinteni.

Árusok is voltak, majd ők elmentek és ott volt a Céh közgyűlése. Ezen meglepően sokan voltunk. A régi vezetőség beszámolt az eddig végzett munkájáról, majd lemondott és mi újból megválasztottuk őket. Többen felszólaltak én nem tartoztam közéjük, tapasztalatom van, jobb ha hallgatok. A vezetőség elmondta, hogy sokat dolgozik és jó lenne, ha a tagok közül valaki segítene. Pl. a honlap feltöltése elmarad, a híreket az újságokban teszik közzé, sokszor korábban kellene. Ugyanakkor havonta küldenek egy hír újságot e-mail-ben. Szerintem ebben kellene közreadni a közérdekű híreket (inkább legyen kétszer mint egyszer sem). Ebben mindig linkeket tesznek fel a Pinterestről. Ezek érdekesek, de a hírek mellette még aktuálisabb lenne.
A közgyűlés után elmentünk az Országbiró u-ba ahol a csoportvezetői értekezlet volt. Akik busszal mentek, azoknak az egyik fel korábban szállt le míg a másik fele a következő megállóban. Végül a szállónál találkoztunk. Szép nagy teremben volt az értekezlet. A csoportvezetők jól felkészültek és jó témákat mutattak be. Volt olyan téma amit mindenki ismert, de már elfelejtette így nagyon jó volt még egyszer elővenni. Lehet, hogy időben nem fért bele, de jó lett volna ha a csoportvezetők a saját csoportjaikról pár szót mondtak volna. Sokan ismerték egymást, de sokan most voltak itt előszór. Talán kevesebb téma lett volna. Persze mindenki kíváncsi volt mindenre. Megismertünk egy számítógépes programot, amivel blokkokat lehet tervezni, színeket hozzárendelni és sablonokat készíteni. Kicsit hosszú volt a bemutató, érdekes ugyan de sokan azt mondták, hogy helyette nehéz időt szakitani a megvarrásra. Én a "boro" témát javasoltam. Talán nem kellett volna, hiszen a Hirfoltokban már irtam erről egy cikket. Sajnos rövid időm volt az előadásomra ami egy kicsit megzavart. Elvileg hosszabb időre készültem és nem tudtam mit hagyjak ki. Végül azért általánosságban -szerintem- jó volt.
Ezt a három neszesszert készítettem elő, a negyediket direkt nem varrtam össze, mivel szerettem volna a közbélésekről szót ejteni, ami ennél a fajta neszinél nem mindegy. Ezzel megkínlódtam, itthon a középső neszit (amit direkt kicsit magasabbra csináltam) szétfejtettem és másfajta anyaggal fogom bélelni ill. a közbélést kiválasztani. Egy külön bejegyzést szeretnék a közbéléseknek szentelni, mivel ahány árus annyiféle közbélést árulnak. Az elnevezések is változóak. A szasikó mintával is sokáig kísérleteztem, hiszen itt a pontosság fontos és nem mindegy milyen méretet veszek alapul. Talán jobb is hogy sokáig vacakoltam az előkészítéssel, mivel így tapasztalatot szereztem a közbélésekről.
Ez után aki akart az maradhatott és az egyik vezetőségi tag beszámolt az indiai útjáról és az ott vásárolt anyagokat és festési nyomó mintáit bemutatta. Jó volt, tetszett, de ha előző este mutatta volna be biztos, hogy többen nézhették volna.
Összességében a két nap jó volt sokat megtudtunk és tanultunk, örülök, hogy sikerült összejönni foltos társainkkal. Sajnos az időzítés kicsit összehozta a találkozókat és ezt többen szóvá is tették. Ebben senki sem hibás, de a kecskeméti találkozó miatt kellett ezt a rendezvényt előrébb hozni, ugyanakkor egy pesti rendezvény ezt megsínylette, jövő héten a tatabányai találkozó még jobban sűríti a foltos programokat. De ez legyen a legnagyobb bajunk, utána már csak varrni fogunk.

Nincsenek megjegyzések: