2015. május 27., szerda

Csak úgy!

Egy szomorú tényről akarok irni. Miért? Részben azért, hogy engem is értsenek meg, részben mások okulásáért. Nem utolsó sorban a tapasztalataimről, ami másnak is jól jöhet. 
Táborban, tanfolyamon a varrás mellett bizony kell vasalni. Sok helyen csinálnak egy közös vasalót. (ez részben a szervezőtől függ!) 
A vasaló kikapcsolása általában úgy történik, hogy a hőfokot leveszik nullára. Nekem ez nem tetszik, hiszen a vasaló igy is feszültség alatt van. Persze a vasaló teljes kihúzása az áramból nem a legjobb, de sajnos ez a legbiztosabb megoldás. Itthon én mindig ezt csinálom, hiszen bármi közbejöhet és ott kell hagyni a vasalót, csak késöbb megyek oda. Ezért nagyon megtetszett az a kis szerkenytyű, ami egy plusz kapcsoló szerkezet amit a hosszabbitóra teszek és csak ezt kell kapcsolni vagy kikapcsolni. Ha ég a lámpa, akkor be van kapcsolva, ha nem ég, akkor ki van kapcsolva és nincs a vasaló áram alatt. Kaptam egy ilyet én is. A vasalásnál a legmagasabb hőfokra állitottam, mivel olyan anyagot vasaltam amihez ez kellett. Levarrtam egy varrást és levasaltam. Kikapcsoltam. De közben még egy kisebb varrást kellett csinálnom, de csak kisebb vasalásra volt szükségem, igy nem kapcsoltam be a vasalót -hiszen még meleg volt- és vasaltam vele. Csalódás akkor ért, mikor valaki elkérte a vasalót és a vasalás befejeztével nullára állitotta. A kapcsoló bekapcsolva. Hát bizony várni kellett. Na mindegy túléltük.
Legútobbi táborba varrtam magamnak és tombolába egy -egy vasaló tartót, amit ha kibontunk egy vasaló alátétet helyettesit. Sokáig kerestem az anygaot, amit sikerült megvenni. Pont két vasaló alátétre futotta. Nagyon örültem neki. Bevált és igen jó szolgálatot tett. akkora helyem volt, hogy középen a varrógép, baloldalt a vasaló alátét mögötte a hosszabbitó, amin tudtam kapcsolni a vasalót. Jobbra a vágólap. Ideális volt. Másoknak is engedtem hogy vasaljanak, de mindig elmondtam a használatát. Sajnos az egyik valaki erre nem figyelt és egy műszálas anyagot vasalt. Hát ez nem tetszett a vasalónak. Az anyag rátapadt a vasalóra és a vasaló alátéten nagyon szépen  ott maradt a vasaló nyoma (sajnos kissé domború formában). 
Itt volt a feladat, mit csináljak. Vasaló tiszitót vetettem be, de semmi. Szódabikarbónát és ecetet tettem rá, semmi. Akkor áttértem a sima ecetre. A vasalón két napig volt az ecetes rongy, amit időnként megeceteztem. Láss csodát, hártyaként lejött a vasalóról. De a vasaló alátét még mindig őrizte a vasaló nyomát. Itt is bevetettem az ecetes rongyot és két nap után kezdett lejönni. Most már csak apró pöttyök látszodnak, ami szerintem még egy párnapos ecetezés talán kihoz. Most vasaló tiszitó folyadékot veszek (mivel a vasaló lyukaiba is ment az ecetből és az égett részekből) azzal kigőzőlöm. Fél üveg ecetet használtam el. Mindenesetre egy vasalóruhán keresztül fogok egy darabig vasalni. Amennyiben táborba, vagy tanfolyamra megyek, csak fejvesztés terhe mellett engedem át. Tudom ebből sértődés lehet, de hát ez az ecetezés megedzett. 
Viszont mindenkinek ajánlom az ecetes tisztitást. Legalább két napig legyen rajta a jól beecetezett rongy (a szivacs kicsi, de ha van nagy az még jobb) és akkor jól átgözölni. A vasalóalátét tisztitása még nem tesztelt, de ott hosszabb ecetben "ülés" szükséges.
Fényképet nem akartam feltenni, de a használatról majd beszámolok!

Nincsenek megjegyzések: