2015. június 1., hétfő

Foltoskodás

Lucy Boston különféle méretekben.
Tihanyban vettem 1,5"-es nagyságú sablont. Természetesen ki kellett próbálnom. Az első benyomások? Nagyon jó volt látni az anyagot az átlátszó sablon alatt. Mivel a varrásráhagyás is átlátszó volt, egyszerübbnek tünt a minta keresés. Hogy mégse a minta szerint szabtam ki a középső négy elemet, ez azért van, mivel az anyagom kevés volt. Viszont a csikokat, amiből kivágtam az elemet, körkéssel egyszerüen lehetett vágni.
Ami nem tetszett, az az, hogy a varrásráhagyás 0,7 cm. Én az 1"-es sablonomnál 0,8cm (sőt 0,9) varrásráhagyást hagytam. Úgy oldottam meg, hogy csipesszel fogtam a papir sablonhoz. Kicsit gondban voltam mikor két elemet kellett összevarrni, mivel az egyenes oldalakon -hiába voltak öltések rajta- a keskeny szélesség el-elcsúszott. Nem tudom varrógéppel hogy lehet varrni? A legtöbb varrógépen 0,75 cm a varrásszélesség. Ezért mielőtt varrnánk, be kell rajzolni a sablont. Ha egy eredeti teritőt szeretnénk varrni, akkor egy ilyen blokk szélére azaz körbe fehér blokkokat kell varrni. Ekkor középről kiszedjük a papirokat és a szélső sorba tesszük őket. Amelyek a szélső sorban vannak, azokat pedig a fehér elemekbe. Igy a papir sablonokat fel lehet többször használni. Vigyázni kell arra, hogy a nagy ságok ne formátlanodjanak!
Sajnos nem volt sima felületem, ezért kicsit csálé a nagy blokk. Mindenesetre a méretek közötti különbségek érzékelhetők. 1/2", 1", 1,5" nagyságúak.
Itt látszódnak a varrásráhagyások méretei. A legkisebbnél direkt hagytam ilyen nagy varrásráhagyást (azaz csak annyit mint a középsőnél) hogy szebben kifeküdjön. 
A nagy blokkot egy táskába dolgozom be, ahhoz nem lenne türelmem, hogy kézzel ekkora naygságól bármit csináljak. Az eredeti Lucy 1" igy tartom magam ehhez. 
Végül a vasalómról csak annyit, hogy többszörösen kigőzőltem, a vasalóalátétről lekapartam az odaragadt részt. Persze lehet még látni. A vasalót pedig csakis ruhán keresztül használom, mivel még sokáig kell várni, hogy kijöjjenek a belekerült részek. Mindenesetre megtanultam a vasaló tisztitás módját!

1 megjegyzés:

Luca írta...

Nagyon érdekes a három különböző mérettel.