2015. május 24., vasárnap

Foltoskodás

Alcimként: folytathatnám a Lucy Boston papir problémáit.
A többi blog bejegyzésben elég sokat lehetett olvasni a tihanyi táborról, ahol volt szerencsém bemutatni az elkészült Blokkjaimat. Mivel még nincsenek körbe varrva fehérrel és kis néygyzetekkel készre varrva legalább két sor, úgy döntöttem, hogy egy fehér flanellapra ragasztom fel őket. Sajnos a ragsztó nem mindig volt minőségű igy a leszedés kicsit macerás lesz. De megoldom!
Akartam a Kondor Béla Műv.Házban a Foltomiglan csoport KV-járól irni, de mielőtt erre a posztra sor kerül, mégegyszer a Lucy Boston papir problémáit feszegetném. Erről is beszélgettünk a KV-n páran.
Tihanyban Gombócz Ági elhozta az új LB sablonját az un. "dolgozó asszonyosat" azaz egy-egy oldal 1,5". Közben kaptam egy oldalt a belső hatszögekből és úgy gondoltam kipróbálom. Egy szatyor erejéig. Ugyan azt mondják ezt lehet géppel varrni, de a Linda Franc LB könyvében csak az egyenes oldalakat javasolja géppel varrni, a ferde vonalakat kézzel. Egy blokk erejéig megpróbálom.
A KV-n volt egy szimpatikus házaspár, akik műanyagból tűzésmintákat ajánlottak és vékony műanyagból kivágott sablonokat. LB sablonokat is azt hiszem 12-t 600 Ft-ért, de mivel nem láttam, nem emlékszem. Ezenkivül hexik és rombuszok voltak. 
Ezek a műanyag sablonok kényelmesek, de legalább 24-t kell venni egy blokkhoz (ennyi hatszögből áll egy blokk) kivenni a belső hatszögekből akkor lehet, ha már az elözőek össze vannak varrva. Persze ehhez ki kell dolgozni az összevarrás technikáját. Ezenkivül ennek a műanyagnak a vastagsága más mint pl. a félfamentes papirré. Ezért kezdetnek én azt tanácsolnám, hogy aki ilyen műanyag sablont vesz, hasonló nagyságú papir sablont is készitsen. Késöbb aztán kialakul az összevarrás technikája és akkor már könnyebb lesz. Hamarosan irok egy bejegyzést a munka elkezdéséről. 
Ezt a Tűzikék honlapjáról (de lehet, hogy Andi honlapjáról loptam?) dicsekvésként (nem szeretek dicsekedni!) arról a 12 blokkról, amiket egy fehér anyagra tettem.

Nincsenek megjegyzések: