2012. március 29., csütörtök

Foltoskodás - tanfolyam

A Magyar Foltvarró Céh május 26-án egynapos rendezvényen kiállitást és tradicionális foltvarró tanfolyamokat tart sok más mellett. Meghivó, jelentkezési lap a céh honlapján található http://hunpatch.com
Nem én tartok tanfolyamot, csak szeretném az érdeklödök figyelmét felhivni egy tanfolyamra, amit Vidovszky Sári tart az atarashi technikáról. Mint a nevéből sejthetitek ez is egy japán technika és nálunk is igen elterjedt, sokan szivesen csinálják.
Én ebből a könyvből csináltam két kis kosárfélét. Az egyikbe egy cérnát tettem a másikba egy nyakláncot és mind a kettőt elajándékoztam. Természetesen nem fényképeztem le. A korábbi Hirfoltokban Endrődi Panni igen szemléletesen bemutatta a különféle módszereket. Érdemes elővenni é stanulmányozni, de Sári kész mintákat hoz bemutatni és a helyszinen lehet megcsinálni.
Ezt az internetről vettem le egy példa a bemutatóhoz. Én ezzel a technikával a Klematis kiadó könyvéből készitettem varrótű tartót.
Ez két tűtartó. Mondhatjuk úgy, hogy ez egy tovább fejlesztett európai változat gyakorlati hasznositás.
Ez kinyitva négy kis lapocska ahová a tűket lehet rendeltetés szerint tenni. Az alsó az enyém (már kicsit leamortizálodott!) a felsőt kis unokahúgomnak csináltam, aki varrásra adta fejét. Nagyon örült neki.
Aki szeret kézzel varrni, annak ajánlom ezt a tanfolyamot, szép teritőket, párnákat, faliképeket és táskákat csinálhattok. A négyzetek (hatszögek, háromszögek stb.) közepébe a gondosan örzőtt japánmintás anyagok jól felhasználhatók és nem kell belőlük olyan sok.
Ez egy cseh foltvarró műve amit az interneten találtam. Sajnos nem tudtam tőle engedélyt kérni, mivel illusztrációként volt feltéve, de rajta van a neve és őt dicséri ez a szépség.

Nincsenek megjegyzések: