2012. március 19., hétfő

Foltoskodás

Sajnos a blogomat nem mindig tudom olvasni. Muszáj valakit szerezni, aki tud javitani rajta. Van amikor megtudok nyitni egy-egy blogot, de van amikor egyáltalán nem. Irni se mindig tudok. De remélem ez a bejegyzésem megjelenik.
Most az elmúlt idő nagyon kevés foltvarrói tevékenységemről szeretnék beszámolni. Elöször egy ökoszatyorra akartam varrni valami diszt. Erre a legjobb a nagymama virágoskertje. Varrtam is egy blokkot, majd vékony nem ragasztós vliesre tettem, hogy ilyenformán tűzzem meg árokban. Hát ez nem sikerült. Erre mérges lettem és varrtam egy másik blokkot. De aztán úgy gondoltam, hogy elrejtsem a rosszul sikerült árokba tűzést, himző fonallal boszorkányöltéssel varrtam körbe.
Ime ilyen lett a két blokk. Ezután külön külön rávarrtam egy-egy szatyorra, a középső kis hatszöget letűztem. A sárga közepűt boszorkányöltéssel tűztem a szatyorhoz, a másikat pelenkaöltéssel.
Ime a két szatyor. Ajánlom, mert gyors és egyedivé lehet tenni egy szatyrot.
Más. A varrócsoportba mindig valami újat tanulunk, egy-egy blokkot, vagy valamilyen fajta technikát. Természetesen mutogatjuk az otthon készitett munkákat is. Az egyik társunk e-mail-ben elküldte milyen anyagot vigyünk magunkkal. Ott helyszinen kaptunk leirást, de mivel csak én vittem levágott csikokat, az én csikjaimból varrta meg a saját gépén a kiválasztott blokkot, amit többféleképpen lehet variálni. Én megörültem, mondván itthon csinálok még egy pár blokkot és azt fel lehet használni. Egyvalamivel nem számoltam (pedig tudom, csakhát....) Szóval ő a saját gépén 0,5 cm-es varrásszélességet használt, a méreteket inch-ben adta meg. Én itthon varrom az újabb blokkokta, hát méretben egészen mások. Kiderült, azért, mert az én gépemen 0.75 cm-es varrásszélesség van. Illetve én úgy tudtam, hogy 0,6 cm (1/4 "), de kiderült, hogy nem egészen úgy van. Úgyanis egy másik talp volt fönt, igy azon nincs 0,6 cm. Ezért a négyszögek helyett nekem nagyon szép téglalap született. Ha belegondolok, nem is olyan nagy a különbség, de mennyire oda kell figyelni. Most minden talpamat szigorú ellenőrzés alá vetettem.
Végül csak egy blokkot csináltam. A talpaknál oda kell figyelni, hogy az új talp a mi gépünknél hogy viselkedik. Nem biztos, hogy a mi gépünk beállitása az új talpnál is olyan marad, mint az eredeti talpaknál.

3 megjegyzés:

ezkriszti írta...

blogprobléma. Milyen böngészőt használsz?
Én is küzdöttem egy ideje egy írással, aztán váltottam firefoxra és azzal újra jól működik.

lomaquilt írta...

Firefox-ot használok és rendszeresen frissitem.

lomaquilt írta...

Firefox-ot használok és rendszeresen frissitem.