2009. szeptember 13., vasárnap

Utazás


Alcímnek adhatnám, hogy nagy utazás... A kulturaquilteseknél volt egy olyan kép, hogy csinálj arról egy quiltet, ahová szívesen mennél, vagyis ami a kedvenced. Ez persze lehet álmaid helye is. Na én - mivel nem vagyok tagja a kultúraquilteseknek - magamban gondolkodtam a témán. Elöször is én kétfelé venném a témát. Az első csoportba azok az országok kerülnének, ahová csak olyan rövid egy-két hetes idegenvezetős utakra mennék. A második csoportba azok az országok kerülnének, ahová kicsit hosszabb ideig mennék, hogy ott éljek közöttük, ügy intézzek, bevásároljak, érezzem a pénz értékét, szóval mintha ott élnék (de abban a tudatban, hogy hazajövök). Na mármost ezt egy A4-es quilt-en nehéz lenne ábrázolni, de rájöttem, hogy mégse. Ugyanis egy forgó földgömb lenne, mivel én MINDENHOVÁ szeretnék utazni! Elöször egy olyan nem 5 csillagos, hanem elég nekem a négy csillagos szálloda, de nem az a rohanós, ha kedd akkor Belgium, hanem szép tempós utazás. De úgy körbe a világban, a földgömböt keresztül kasul. Természetesen idegenvezetéssel, aki megszervez helyettem mindent. Azért 4 csillagos szállodában, mert nem kívánok vacsorára pucc parádéba vágni magam. Tehát így körbeutaznám kb. 1,5-2 év alatt a földet. Utána jöhetnének a részletesek. Itt már a szállással gond lenne, mert sokszor bérelt lakás kellene, hogy érzékelhessem a helyi adottságokat. Mely országok lennének? Hát nem kell olyan sok, csak néhány. Pl. Svájc, ahol megnézném, hogy tényleg olyan tisztaság és rend van? Finnország, amelyet valamilyen okból nagyon szeretném megnézni. A rendezett kisebb településeket, az épületeket és a szaunákat a tavak partján. Persze kipróbálni. Aztán az USA-ban Long Island és környéke ahol a gazdagok laknak. persze náluk laknék a vendégszobában. Milyen az ő életük? Aztán egy oylan átlagos amerikai házában élnék, hogy élnek, mi az ami őket foglalkoztatja. Seattle-be szeretnék menni, nem tudom miért, de olyan szimpatikusnak tűnik. Végül a volt SZU-ból egy kicsit hosszabb időt töltenék Moszkvában és Szentpétervárott. Mennyit változott, a bürokrácia változott-e? Hogyan élnek most.
Szóval felsoroltam. Mi az ami hiányzik ebből? Hát a szponzor, vagy ahogy Guszti bácsi mondaná, nincs meg hozzá a lé! Hiányzik nekem mindez? Igenis meg nem. Szeretnék utazni, de még jobban hazatérni. Itthon én nagyon jól érzem magam. Szeretnék Magyarországon utazgatni. Sokszor olyan jó érzés rácsodálkozni egy egy település szép kis terére, utcájára. Persze ez nem zárja ki azt, hogy nem fogok utazni külföldre, de rövidebb időre. Van ahová egyik fiam miatt mennék szívesen, van ahová az ott eltöltött idő miatti nosztalgia. Pl.nagyon sokat jártam Prágában. Régen is és most is. Azon már túl vagyok, hogy a régi önmagamat keressem. Inkább a változást.
Tehát ha egy jó tündér felajánlaná, hogy utazzam vele, elmennék, de ha nem, akkor nem. Mindezt írom akkor, amikor nagyon úgy néz ki, hogy egy darabig elutazunk. Nekem még mindig nagy élmény, hogy személyivel, határellenőrzés nélkül lehet utazni. Persze utazni jó valljuk be, de még jobb hazaérkezni és élményeinkre emlékezni.

2 megjegyzés:

mmama írta...

Élvezettel olvastam képzeletbeli utazásodat, a valóságoshoz pedig jó utat kívánok.

Nóra írta...

Szia Komórka!

Véletlenül találtam Rád a Blogbajok-ról!

Nem gondoltam, hogy loma6 alatt rejtőzködsz.

most már tudom, és jövök olvasni..

boszi99