2009. július 23., csütörtök

Foltoskodás


Készülve a táborra, azért csak megfertőzött Cicvarek és Katafolt. Igy muszáj volt megcsinálnom a kilenc négyzetből vágott foltos blokkok. Mivel egy mintát kell csinálnom ahol a fehér az alapszin, ezért tettem közé fehér csikokat. Ja elfelejtettem mondani, hogy mindezt az itthon található maradék anyagokból csináltam. Ennek van előnye: ezek az anyagok eltüntek, de hátránya, hogy nem egyforma vastagságu anyagok kerültek egymással össze. Elvileg nem ártott volna a vékonyabbakat vliesre tenni, de nem volt vékony vliesem, próbának meg jó volt ez igy is. Ezt a technikát én úgy ismertem, hogy négy db. négyzetet vesz alapul és összevarrás után többször vágja el. Rájöttem, hogy a 25x25 kiinduló négyzet jó méret. Az én példámban végül 20x20-as blokkok jöttek ki. Ha egy kicsit másként vágom és kevesebb négyzetből akkor esetleg kisebb lesz.
Fényképezni úgy fényképeztem, hogy az ablakra a függönyre tűztem ezért a varrásráhagyások átütnek azaz úgy néz ki, mintha ólomüvegtechnikával csináltam volna.

A táskát Katafa mintája alapján csináltam. Direkt nem lett széles és hosszú mint a videón, igyekeztem nem túl nagyra, de legalább annyira nagyra, hogy egy A4-es dosszié beleférjen. Elöször -bevallom töredelmesen - egy kis példányon kézzel varrtam, próbáltam ki. Alig akartam elhinni, hogy milyen egyszerű megvarrni. A vállpántja rövid lett, ezért középen fekete szövettel egészitettem ki, aminek a közepébe kemény vliest tettem és letüztem. (nem látni, mivel a kistáska van előtte) Ezáltal ez a rész kicsit nehezebb és a vállamról nem csúszik le. A kistáskát egy spanyol blogon láttam, de mikor megvarrtam, akkor jöttem rá, hogy kicsit hosszabbnak és alacsonyabbnak kellett voln lenni. Nem baj, igy jobbam tömhető.
A disz két hatszögre hajtogatott anyagból van és a tetején egy fehér gomb, aminek a lyukaiba 4 szem zöld gyönygyöt varrtam (a sárga anyagba piros és zöld minta van, a bélés fekete)
Ez a fazon szerintem nem táska, inkább szatyor, de ha a külső részét vliesre ültetem és letűzöm, akkor inkább táska.
Köszönet Cicvareknek és Katafának az inspirációért. (elnézést, hogy nem teszem ide a linkjeiket, de nagyon meleg van, nem akarok most próbálkozni!)

8 megjegyzés:

Monika írta...

Csodaszép !!!!Olyan,mint a festett üvegablak!!!!!

dixike12 írta...

Miket alkotsz te itt a melegben, nagyon klassz ez a függönyszerű tényleg mintha ólomuveg lenne.A táska is jó, majd hétvégén közelről megnézem.

lomaquilt írta...

Azt mondták vigyünk valamit, amit nemrégen csináltunk. Ja és kell vinni egy quil-et is, aminek a befejezését csináljuk.

gubike írta...

Szia, hova mész táborozni? (másodszori említéskor véletlenul már katafát írtál katafolt helyett - az o blogján van mostanában a táskasorozat)

Abile írta...

Gyönyörűséges! Nem is gondoltam volna, hogy ennyire különböző anyagok is ilyen jól tudnak mutatni együtt! :o) Szuper!

bruercsi írta...

Nagyon klasszakat varrsz! A táska is szuper lett, ezt a fazont különösen kedvelem, bár kissé hosszabb füllel. Többször is említetted a Katafolt videóját... Hol láttad? Más is megnézheti?

lomaquilt írta...

Katafolt a blogján mutatta be a 12 táskát és az első bejegyzésénél volt utalás a videóra.

bruercsi írta...

Köszönöm!!