2019. október 1., kedd

Csak úgy!

Most olvastam egy orosz foltvarró bejegyzését. Igaz, hogy babákat tanít, de szerintem ez bármilyen patchwork technikát tanító tanfolyamra érvényes.
Leírta, hogy egy egy tanfolyamra neki mint oktató elő kell készülnie. Azaz a mintadarabot meg kellett varrni, a tanfolyamon tanított technikához az anyagokat előkészíteni, felvágni (méretre) amire szükség van azt tételenként személyenként összekészíteni. Ezért előre megírta mikor lesz a tanfolyam, mennyibe kerül, az árban mi van és mit kell hozni. Visszajelzést kért arról, hogy elfogadod a feltételeket, ha kell a befizetett összeg bizonyos részét előre kéred. Ez viszont azt is jelenti, hogy aki később ébredt fel, az később jelentkezik és bizony neki már nem jut hely. Ebből adódnak a problémák. Hallottam olyan megjegyzést is, én ugyan nem jelentkeztem, de van még asztal és szék. Azt nem vette figyelembe, hogy miatta az oktató vele többet foglalkozott és mások esetleg nem jutottak bizonyos információkhoz.Neki már nem jut az előre elkészített csomagból, vagy ott helyszínen az oktató állítja össze, ezzel elveszi a többiektől az időt. A tanfolyamra jelentkezők tudás szintje is változó. Szóval nehéz, de szerintem csak így lehet jól tanfolyamot tartani. Én nem tartok tanfolyamot (csoport foglalkozáson kisebb mértékűt) de sok tanfolyamon voltam és bizony voltak olyan tanfolyamok, amelyek nem hoztak számomra eredményt (azaz a szekrényem megtelt a nem elvégzett munkával) de volt olyan is ahol végig tudtam mindent csinálni és örültem az eredménynek. A céhen belül volt felmérés ki vállal oktatást, de szerintem nem volt sok jelentkező. Inkább az egymás közötti beszélgetések alapján lehet tudni, hová és kihez érdemes menni. Mostanában olvasok több hirdetést, hogy mindent adunk, csak gyere. Jó lenne tudni, mennyire jók ezek a tanfolyamok. Egy tanfolyamon résztvevők száma is befolyásolja az eredményességet. Hasonló ez egy nyelvtanfolyamhoz. Más az, ha 25-en vannak mint pl. 6-an. Én jártam egy nyelvtanfolyamra hetente két alakalommal. Sokan voltunk, de valahogy kialakult a létszám. Aztán javasolta a  tanárnő, hogy heti harmadik alkalommal kb. hármunkkal foglalkozna külön is. Ez bevált. Természetesen a tanulást nem helyettesítette.
Az ősz ugyan itt van a nyakunkon, de megmutatom házunk kertjét azaz milyen uton kell a bejárathoz (társasház) mennünk. A varjúhájat Varsóból hoztam kb. 15 éve és jól viselik magukat.

Nincsenek megjegyzések: