2019. október 23., szerda

Foltoskodás

Hétvégén (október 18-20) között Bábolnán voltam egy céhes un. Csendes hétvégén. Eredetileg egy farmeranyagból készített boro-val díszített táska elkészítése volt a téma, de aztán ez kiegészült indigó festéssel. A program jól sikerült, az idő szép volt. Megismertük Bábolnát (én legalábbis nem voltam még ott!) ami egy kedves kis település és a lótenyésztés régi helye. Sok szép szobrot láthattunk az alapítókról és látogatókról szép parkban. A foglalkozás egy "fedező" épületben volt, amit átalakítottak rendezvények színhelyéül. Nem ártott volna kislámpát vinni (írták is!) de végül nem volt rossz. Háromágyas szobában helyeztek el, jól kijöttünk a szoba társaimmal. Sajnos az altató gépemet nem vittem ezért keveset aludtam és nappal hamar elfáradtam. Pedig azt hittem már nem szükséges. Hiába ez is egy tanulság volt. 
Az indigó festés érdekes volt, én egyszerű formát választottam és jól sikerült. Sokat festettem már, de valahogyan nem tud megfogni. Egy fehér anyagra kérték, hogy készítsünk borot. Én nagyon tele hímeztem, nem tetszett, de beleillik a többibe. Ezeket összegyűjtik és összevarrják. A világítás kevés volt a telefonos fényképezéshez, így másnak a FB-re feltett képeiből vettem át valamennyit. 
Ez a bábolnai bejárat.
Ez volt a megvarrandó táska. Szerencsére megkaptuk a szabásmintát, amit lerajzoltunk és az anyagra tettük. Ahol nem egyezett, ott levágtunk belőle egy keveset. Nem egészen olyan a formája, mint a négyzetek egymásra helyezésére és azokat háromszög formára alakítva. Ez sokkal jobb. Mivel én arra gondoltam, hogy egy sima szatyor, vagy táska lesz és ennek megfelelően szabtam ki az anyagot. Nem akartam ezt az anyagot felhasználni, de még gondolkodom róla. Új feladat és kihívás. 
Itt egy csoport közösen varr. A többiek kisebb csoportokba tömörült.
Ez egy kisebb csoport, akikhez közelebb ültem és jókat beszélgettünk. 
Ez egy kész táska, látszik a forma. Igen jó kis szaladgáló táska.
Ez a másik táska. Ez a két táska teljesen kész lett, bélelve, sajnos nem látszik, hogy a záró rész is szépen ki volt hímezve. 
Itt a két szorgos táska varró (az egyikük csak háttal látszik) 
Ez az én hímzésem egy macska. Az udvaron több macska volt. Én egy mintáról hímeztem és adtam valakinek, aki bedolgozta a dzsekijének a hátára.
Szóval jó volt, jól éreztem magam de sok táborban már nem nagyon járnék. Egy táborra fel kell készülni és végig kell csinálni ill. otthon befejezni. Egyenlőre az otthon felhalmozott anyagokat kell feldolgozni.  

Nincsenek megjegyzések: