2019. március 30., szombat

Csak úgy!

Most nagyon mérges vagyok! Miért? Hát az internetes ügyintézés miatt. Intézzél mindent otthonról kényelmesen, ne menjél sehová ne használj papírt ezzel a környezetedet véded. Ez így mind igaz. Ha nincs interneted, akkor senki vagy. Ha nem kapcsolják be a gyors internetet akkor kínlódjál. Lassan lesznek első és másodrendű állampolgárok ilyen szempontból. Nem elég, hogy sikerült az interneten jól eligazodni, sok mindent megtanulni, mondhatnám nem vagyok analfabéta. Jól kezelem a szövegszerkesztőt a táblázatkezelőt, tudok konvertálni régi programot újra, Tele vagyok mindenféle kütyüvel, van nyomtatóm, amit takarékosan kezelek, azaz a régi papírok hátoldalait használom és nem nyomtatok ki mindent. Akkor mégis mi a gondom. Leírom mások tanulságára. 
Be kellett fizetnem a Magyar Foltvarró Céhnek az éves tagdíjat. Mindig január 31-ig kellett, közben áttették február közepére de bennem még a régi dátum volt. Vasárnap utaltam -hiszen az interneten van számlám, onnan nézem a kiadásaimat és onnan utalok ha kell - hogy miért az OTP? Mivel a fizetés átutalásakor az OTP bank létezett csak maradtam ott. Tehát az OTP-nek utaltam a 7500 Ft-ot. Közölte, hogy a rendszer nem működik, nem tudja átutalni.  Ha nem hát nem, akkor holnap kell. Kis cédula a gépre, ne hogy elfelejtsem. reggel át is utaltam. Később valamiért megnéztem a számlámat kiderült, hogy a tegnapi 7500-at is átutalta. Az átutalásnál mindig ad egy igazolást (ha kérek) ezt elküldtem az illetékesnek. Na de mi legyen a másik 7500 Ft-al? Elmentem az OTP-be és bejelentettem a kétszeres utalást és kértem, hogy kérjék vissza. Erre készült egy papír amit aláírtam. Kértem hogy adjanak egy másolatot. Ezt a másolatot szkennelni akartam, de mint kiderült a szkennelő éppen nem működött. Erre csináltam egy másolatot, borítékba tettem és elküldtem postán az illetékesnek. Közben azért e-mail-t is írtam. Egy foltos találkozón valakinek említettem ezt az "ügyintézést" erre felvilágosítottak, hogy nem tudom, hogy az OTP szombaton és vasárnap nem dolgozik? A többi bankról nincs információm. 
Amit leírtam az nem a világ vége, csak nagyon bosszantó.  Egy rokonunk falun él és ő mesélte, hogy a faluban egy olyan pénzintézet van aki viszont igen sok pénzt levon a nyugdíjak utalásából és így ők mindent postán kapnak. Kérdeztem miért nem interneten intézik a pénzügyeiket. Azt válaszolta, hogy egyrészt nem érti, nem is akarja megtanulni és így nem kell idegeskedni. Könyvelőként dolgozott, de a számítógépen volt egy program és azt kezelte. Mivel egy sajnálatos esemény miatt beszéltünk, egy koszorút kértünk, hogy vegyen. Így a pénzt postán adtuk fel. Hát elég sokba került. 
Ma nézegettem a zeneakadémiai programokat, mivel a fiú unokánknak karácsonykor ígértünk egy olyan koncertre jegyet ahol csak  Lisztet játszanak zongorán. Vadászom a műsorokat, de csak ma láttam egy ilyet. Na egyeztettük az időpontot, ami pont jó volt neki. Már korábban is rendeltem interneten jegyet mikor elmentek a Zeneakadémiára. Megrendeltem a jegyet, még volt és pont jó helyre. Kicsit bonyolult volt a rendelés rendszere, de lefoglalta a két helyet. Közölte, hogy ha egy soha nem hallott böngészőm van akkor engedélyezzem a cooki-kat. Mivel nem olyan a böngészőm, senki nem kérte, hogy engedélyezzem. De a fizetés módjánál közölték, hogy hiba történt. Milyen hiba azt nem tudom. Még egyszer végigcsináltam a két lefoglalt jegyet  már nem tudtam lefoglalni. de elkerültem arra az oldalra, ahol a pénzt kezelik. A hölgy hosszú szöveget mondott és felajánlott több számot ahol kérdezhetek. De előtte elmondta, hogy a beszélgetés végén egy rövid beszélgetésben kíváncsiak arra hogyan voltam velük megelégedve. Néztem, hogy ők hová hogyan utalják a pénzt. Hát a kedvenc OTP-be. Egy másik hölgy közölte, hogy központi hiba van, a szakértők majd kijavítják. Ha érdekel a jegy menjek el a pénztárba és ott vegyem meg.  Egy kicsit felkaptam a vizet, aztán elnézést kértem. Gondolom nem én vagyok az egyedüli aki ilyen szövegeket végig hallgat. Végül felhívtam a Zeneakadémia pénztárát és közölték, hogy van jegyük és este 20-ig nyitva vannak. Mi ebből a tanulság? Jó dolog az internet de sajnos még nem tartunk ott, hogy mindent ott intézzünk. Maradunk off-line. Férjem elment, remélem sikerrel jár. De az idegeskedés az utánjárás nem könnyíti az életünket hanem csak nehezíti. Na ezért vagyok mérges. Az egészséges életmódhoz a könnyű ügyintézés is hozzájárul. 

Nincsenek megjegyzések: