2019. február 5., kedd

Foltoskodás

Az előző posztomban bemutattam a boroval hímzett neszesszereket. Most (hogy maradjon nyoma!) leírom a készítésüket. 
Tündétől kaptuk a bútorszövet mintákat. Színük, vastagságuk változó volt. Korábban mutattam kis táskákat belőlük. Az volt a tapasztalatom, hogy valami élénk színnel kell feldobni. Igy a kis táskáknál a körbeszegélyezésnél valami érdekes és színes anyagot vettem. A lényeg mindenkor az volt, hogy csakis az itthon lévő anyagokat használjam. 
A neszesszerekhez egy optimális szabásmintát választottam. Ne legyen nagyon kicsi, de nagy se. Ja és a 20 cm-es cipzár is adott kiinduló pontot. 
Igy sikerült az ellipszis alakú formákra rátenni a kis anyagdarabkákat, amit stift ragasztóval rögzítettem. A biztosabb fogás miatt a bútorszövet alá flanel szövetből vágtam ki hasonló nagyságú részt és egy másik anyagból a bélést.  De hogy biztos legyen három sorban varrógéppel és végigvarrtam. Ezután Perlé fonallal váltogatva a színeket, hosszában végigvarrtam. Színes anyagból 4 cm széles ferde pántot vágtam ki amit duplán összehajtva körbevarrtam, majd a belső oldalon kézzel levarrtam. (a ferde pánt és a bélés nem egyezik) Mindkét oldalon kihagytam azt a részt amit a cipzár bevarrása után összelehet varrni. Külön kapott mindenki egy kis darab anyagot amivel a varrott részt el lehet szegni. A cipzárt többségében varrógéppel varrták. 
Végül igy néz ki és szerintem jó kis mintadarab az esetleges késöbbi munkákhoz.

Nincsenek megjegyzések: