2014. augusztus 22., péntek

Foltoskodás

A bemutatott csiktechnika mintákból az utolsót átdolgoztam. Egy sötét és egy világos háromszöget varrtam az oldalaihoz és máris másként néz ki.
Ez a sötét háromszöggel (két négyzetet vágtam ketté)
Ez pedig a világos háromszögekkel. 
Az eddig megvarrt minták érdekesek, de mielőtt véglegeset varrnék belőlük, nagyon oda figyelnék a szinekre. Igaz ez a maradékok feldolgozására ment és vele együtt a technika begyakorlására. Ha egy nagyobb takarót vagy faliképet akarok csinálni, akkor érdmes egy ilyen mintát varrni. Már csak a méretek miatt is. 
Egy rossz ill. jó hírem van. Készítettem egy kis tartót (SZIG, lakcímkártya, TB kártya, bérlet stb.) Nagyjából sikerült majdnem megvarrni, mikor a tű megállt a gép se előre se hátra. Próbálom mi lehet a hiba, hát kiderült, hogy a pedál műanyag (kemény) doboza eltörött. Na mondom ezt valahogy megragasztjuk. Igen ám, de mikor kézbe vettem, akkor szétesett és a benne lévő kapcsoló (műanyag) eltörött, amit nem lehetett megragasztani. Na most mi legyen? Új gépet nem kívánok venni, a gép kb. 10 éves de jó, sok kiegészítőt vettem, megszoktam. Na ami lényeges pénzem sincs egy új gépre. Egyszerű gépet ugyebár nem vennék, mivel megszoktam a sok kényelmet. Ami úgy tetszett volna az 2-300 ezer körül van. Ünnepek után elmentem az egyik helyre, ahol kiderült, ilyen kapcsoló nincs, rendelni nem tudnak. Tudni kell, hogy a Husqvarna családot megvette a Pfaff (azaz a kínaiak) és rendelni már nem lehet hozzá. Elmentem a Varrógép Centrumba és szerencsémre a két főnököt ott találtam akik megállapították, hogy eltörött a kapcsoló és ehhez egy új kell. Nem náluk vettem, de náluk rendeltem kiegészítőket és bizonyos idő után átnézettem a gépet. Végül találtak egy hasonló márkájú géphez egy talpat amihez a zsinór jó volt és megvettem. (4650 Ft.) Itthon kipróbáltam és minden ment, jó volt. Ez a jó hírem.
Leirom, hogy vettem ezt a gépet. Akkor még Varsóban dolgoztam és nézegettem a gépeket. Mivel a Lucznik gyártását nem fejezték be, abból volt a legtöbb, Toyota, Singer. Én egy középkategóriás gépet akartam, ebből kétfajta volt a Husqvarna ée egy helyen egy Elna. Itthon (akkor még csak a VGC volt a vezető üzlet) Husqvarna volt Pfaff és Bernina többféle. Ez utóbbi kettő viszont nem volt Varsóban. Elna szintén nem volt. Mit tegyek, megvettem a Husqvarnát. A kiegészítőt (felső anyag továbbítót és a szabad gézi tűzéshez szükséges tűk és kellékek már csak rendelésre voltak, amit a VGC-nél rendeltem, mert közben hazajöttem. Az az Elna (akkor nagyon tetszett) ami kb. 10 éve volt Varsóban most láttam itthon. Hát ez van. Remélem jól fog működni gépem. Megjegyzem tanfolyamokra és táborokba talán nem kellene ezt magammal vinni, de hát sokszor igenis szükséges. A lényeg, hogy sikerült megoldani. Ennek örömére villamosra szálltam és elmentem a Nyugatiig, ahol a kiárusitáson vettem még anyagot magamnak.


Nincsenek megjegyzések: