2014. augusztus 10., vasárnap

Csak úgy!

Olvasom Juhizs bejegyzéseit és örülök, hogy újra ír. Olyan élvezetesen tud sok témáról írni, hogy az ember elfelejt mindent és megnyugszik. Hogy vannak életünkben nehéz időszakok, ezt mindenkinek magának kell eldönteni. Ami neki nehéz az nekem könnyű és ami nekem nehéz, az másnak meg se kottyan. Mi magyarok szeretünk panaszkodni bármire bármikor bárkinek. Ennek van előnye, hiszen így panaszkodásunkkal megnyugszunk. Sokan ezt nem értik. Miért kell panaszkodni, mikor a probléma azért van, hogy megoldjuk. Ez miért van? Nemrégen egy televíziós beszélgetésben azt mondta egy híres író, hogy mi magyarok sok mindent kibírunk, jó génekkel rendelkezünk. Ebben igaza van és ez is hozzánk tartozik. Az tény, hogy egy hobbi sok mindenben segíteni tud. Én így vagyok a foltvarrással. Lehet, hogy nem tudnék önálló kiállítást rendezni műveimből (hiszen nagyon sok minden már nincs is birtokomban!) de esetleg tudok valami mást, aminek készítésével kielégítem kreativitásomat és másoknak is segítek.  
De végül is nem erről akartam írni, hanem az orosz blogokról. Többet megnéztem, gyakran látogatom őket. Igen nagy változáson mentek keresztül. Kezdenek hasonlítani az amerikai blogokra, mivel soknál már ott van az üzlet címe és a részletes leírások (lépésről-lépésre, tutorial) egyre kevesebb számmal szerepelnek. Ugyanakkor azt veszem észre, hogy a népművészet egyre nagyobb teret kap pl. az egyes kiállításokon. Felelevenítik a régi ruhákat és abban szerepelnek a fellépő énekesek stb. Az orosz népi ruhák egyik fontos része a "szarafán" azaz egy vállpántos ruha. Soknál mell alatt egy szalag köti össze. Ez igen szép egy fiatal lányon, de ezek a hölgyek se nem fiatalok, se nem soványak. Mondjuk olyan 52-es méretűek és magasak. Ettől függetlenül nagy sikerük van. A népi elemeket igen ügyesen építik be foltmunkáikba és ez is nagy eredmény. Ezen a blogon egy kiállítást láthattok. Okszána (aki a pápai kékfestő kiállításon elvitte a közönségdíjat!) blogja igen jól mutatja be, hogyan zajlik egy kiállítás szülőföldjén, de érdekes leírást ad egy irkutszki foltvarró kirándulásról, valamint egy francia kiállításról is.
Úgy illik, hogy egy orosz quilt-et mutassak be, hogy az irásomat egy kép is díszítse és ne találjátok túl unalmasnak a sok szöveget.

Nincsenek megjegyzések: