2009. november 24., kedd

Csak úgy, foltoskodás

Régen irtam, inkább olvasó voltam. Ennek oka talán az is, hogy a Határtalanul után "foltvarró" hetem volt, azaz a rendezvény utáni héten két csoport találkozón vettem részt. Készülök a karácsonyra amiket megigértem és a családomnak is a kigondolt apróságokat terveztem, előkészitettem. Menyemnek egy karácsonyfa szoknyát akarok varrni, mivel náluk szoktuk a karácsony estét tölteni. Jó szabásmintám van meg is vettem az anyagokat, amiből négyfajta anyagot kell bizonyos méretben összevarrni és ebből kiszabni a háromszögeket (15 fokban) amit egymáshoz varrva jön ki a szép minta. Persze elszúrtam, na nem nagyon és ilyenkor jön az igazi kreativitás! Nem a 140 cm hosszában vágtam le a csikokat, hanem az 1 m hosszban. Mivel itt nincs nagy szerepe a száliránynak, végül is keskenyebb lett a kör ami végül kialakult. Viszont tanultam valamit, amit már máskor is megtanultam, azaz nem kell sietni, hanem jobban átgondolni és kipróbálni a végeredményt. Van egy orosz mondás, hétszer mérj és egyszer vágj. Az zavart meg, hogy a széleket levágtam és ha már ott volt, akkor a csikokat is. A "szoknya" szép lett, még kell venni vliest, hátlapozni, tűzni és a széleit ferdepánttal eldolgozni. De közben a Húzogatos és a csoport ajándékot készitem, már majdnem kész. Megvagyok magammal elégedve.
Közben a Határtalanul-on a közgyűlésen beválasztottak Magyar Foltvarró Céh uj elnökségébe. Mivel a választás nem volt egyszerű (a két elnök egyforma számú szavazatot kapott)az elnökség megalakulása sem ment gyorsan. Mivel úgy néz ki, hogy az én munkám már kialakult (tagnyilvántartás. ujság postázásának ellenörzése) most ezzel foglalkozok. Természetesen figyelembe veszem Márta néni szempontjait, amit a vezetőséggel szemben irt le. Remélem a lelkesedés és tenniakarás senkiből sem fog kifogyni és jövő ősszel a beszámolás is eredményes lesz.
Sajnos fényképezni nem tudtam, mivel a húzogatos ajándékot nem akarom mutatni, de ha a karácsonyi szoknya és teritők (most éppen azokat csinálom) fényképezhető állapotban lesznek, akkor mutatom.

2 megjegyzés:

Marika írta...

Gratulálok a meg választásodhoz ,munkádhoz nagyon jó egészséget kívánok.

Abile írta...

Itt is szeretnék gratulálni... :o) Sok sikert, jó egészséget kívánok Neked!