2019. január 9., szerda

Csak úgy!

A napokban olvastam Réka 2018 évi beszámolóját. Részletesen leírta hol voltak, fényképeket tett fel. Nagyon érdekes volt. Gondoltam írok egy hasonlót, de kevés a fényképem hozzá. 
Sajnos 2018 év számomra és családom számára nem volt túl jó. 8 temetés volt benne, ami lelkileg tört össze. Ismerőseink sorba mennek el és ez nagyon rossz. Jön egy telefon és utána a temetőben találkozunk. Ez nagyon elgondolkodtató. Rokonok, közeli ismerőseink, foltos társak. Mivel az előző években is elmentek közeli rokonaink, lassan temetőben egyre több sírhoz látogatunk el. 
Azért voltak pozitív események is, már ha a fogorvoshoz járást pozitívnak tekintjük. Sajnos a fogaimat kb. 10 éve hozattam rendbe, mikor elestem és elöl kitörtek a fogaim. Akkor hidakkal, koronákkal, tömésekkel rendbe lehetett hozni. (aki mindezt csinálta -barátunk- tavasszal kísértük utolsó útjára) De már akkor említette, hogy alul is vannak gyenge fogaim. Egy kiesett és elkezdtek mozogni. Úgy döntöttünk, hogy ideje fogorvoshoz járni. Férjem fogai lekoptak így ő koronákat kapott. Nekem úgy döntöttek, hogy alul több fogamat ki kell húzni és beültetések jönnek. Ez tavasszal kezdődött. Mivel "fogatlan" lettem azaz mű fogakat kaptam (amit nemigen tudtam megszokni) úgy döntöttem, akkor belekezdek a fogyókúrába. Az utóbbi időben egyre nehezebben jártam, hamar elfáradtam. Tudtam ennek nem lesz jó vége. Muszáj lefogyni. Mivel főleg pépes dolgokat ettem (gyümölcs) kefir, az ételeket aprítóban pépesítettem. Kenyér, cukor (sütemény, pékáruk törölve) Kb. fél év alatt sikerült 15 kg-ot lefogyni. Ezt vehetjük pozitív eredménynek. Ezzel egyidejűleg a munkakészségem is növekedett és novembertől elkezdtem a lakás varró és vendégszobáját rendbe tenni. Na még nincs minden rendben, de a tavalyi KonMari folyamat kezd beérni, azaz nem csak a ruhák terén, de más területen is ügyködtem. 
Nagy tettem, hogy a szövőállványt eladtam. Hozzáadtam a szövésről készített és gyűjtött könyveim és gyűjteményem nagy részét, kézimunkákat, fonalat is adtam. Örülök, hogy jó helyre került olyan valakihez, aki használja és amit pluszként adtam azt értékeli. Nagyon szerettem és elválásom tőle egy része eddigi munkáimtól való elválás. Ugyanezt teszem a kötéssel is. Azáltal hogy olyan valakihez juttatjuk, aki azt értékeli, magunknak is örömet szerzünk. 
Menyemék iskolájának sok tombolát készítettem, legnagyobb sikere a szatyroknak volt, amit két oldalasan használhatok. Ebből (magam sem hittem) 9 db-ot varrtam. 
Szóval elment a 2018 év és eljött a 2019 év, ami reméljük jobb lesz. Januárban a beépített csonkokra megkapom az új fogakat, de a fogyókúrát tovább tartom. (kedvencem a kis linzer sütemény még mindig megvan, aki hozzánk jön szintén fogyózik!) 
Ezek a szatyrok. A lényeg a szép és érdekes anyagválasztás. 
Az egyik nesziben ceruzát tartanak, a másikban iratokat.
A pókemberes háromrészes neszinek is sikere volt, a boroval hímzett fémzáras érdekesség volt. 
2019 évben elsősorban a meglévő anyagokat szeretném feldolgozni, de azért ha nagyon szép anyagokat látok, muszáj beszerezni. Mivel mindkét unokám zenével is foglalkozik így a zenei témájú anyagok lesznek előtérben.  

Nincsenek megjegyzések: