2018. november 29., csütörtök

Foltoskodás

Nem jellemző rám, hogy ilyen gyakran írok, de ha most nem teszem, akkor várhatok még. A foltvarró csoportunkban valaki hozott bútorszövet mintadarabokat (gyapjúszövet) azzal, hogy csináljunk belőle valamit. Én (mivel nem túl nagyok a darabok) természetesen neszesszereket varrtam. Mivel párat hamarosan elajándékozok, így igyekeztem lefényképezni.
Két neszeszer. Próbálkoztam másfajta zippzár bevarrással, de végül maradtam a hagyományos kézzel bevarrásnál. Az egyiknél varrtam kis sarkokat, a másiknál nem. A két kisebb tartónál  még hiányzik a záró mágneszár, azt még be kell szerezni. Az alsónál azt a háromrészes változatot csináltam, amit többen neszeszer formában csinálnak. Elvileg az oldalvarrás nem ferdepánttal történik, de olyan vastag volt és a széleit vaéahogy el kellett dolgozni. Szóval ennél a változatnál az a tanulság, hogy ez a modell ebből az anyagból nem cészerű.
Ennél vékony bélésanyagot vettem, amit lesteppeltem és ferdepánttal összedolgoztam. Hiányzik még a mágneszár. Esetleg valami disz is lesz rajta. Csekkeknek, recepteknek  igen célszerű nagyság. A/4-es lapot vettem alapul a szabásmintához. Mindkét tárca két két mintadarabból áll.

Ezek textilanyagból készültek. A kék mintás a háromrészes tárca alapján készült. Azért, hogy legyen alul bősége, alul középen behajtottam. Nem tudom jól tettem-e hiszen így három alul behajtott rész találkozott. Szóval ezt még tesztelni kell és újabbat készítek. Az alsó csak egy ujjgyakorlat, tépőzárral záródik. A szövetvégekből készített (szintén alul behajtással bővítve) az előző bejegyzésben lévő tárca mintája alapján készült. Az a tárca olyan anyagra lett varrva ahol vliesre van steppelve anyag. Nekem ilyenem nem volt, azaz csak kis darabok és abból varrta össze. Ha majd lesz akkor csinálok nagyobb méretűt. Ami ezen termékeknél még plusz volt a ferde pánt készítés gyakorlása. A gyapjúszöveteket feldobta egy-egy szép ferde pánt.

Nincsenek megjegyzések: