2018. június 22., péntek

Foltoskodás

Múltkor azzal fejeztem be a bejegyzésemet, hogy a boro technika bemutatása nem úgy sikerült ahogy elképzeltem -időhiány miatt- ezért egy kisebb videón akartam megmutatni, de azt viszont a blogrendszer nem engedte. Sokat olvasok a boro technikáról és egyben a sashikó hímzésről is. Találtam egy ausztrál oldalt, ahol szívesen űzik ezt a technikát. Nemrégen kiállításuk is volt és Akiko Ike japán művész kiállított.  Viszont találtam egy kis kép összeállítást egy tanfolyamról, a készített művekről. Két csoportban bemutattam a technikát, igaz kicsit hosszabb időm volt, de nem úgy mint az ausztrálok. Mi az amit én is szeretnék? Hát azok a japán anyagok nagyon tetszenek és sok fajtája nálunk nehezen beszerezhető ill. ami van az is igen drága. 
Ilyen tanfolyamon szivesen vennék részt.
Hely is van bőven és anyag is.
Igy érdemes dolgozni.
Így kell a kisebb darab anyagokat feltenni egy alapra, amit aztán végigvarrunk. Az anyagdarabkák elhelyezése egyéni ízlés szerint történik.
Ezt már majdnem levarrtunk, azaz "lesteppeltük". A kisebb színesebb darabok élénkítik a munkát.
Ez egy másik összeállítás. Ez már közelit a nálunk kapható anyagok színvilágához.
Ez a levarrt boro. Ízlés szerint lehet az öltések távolságát változtatni.
Így készül a mű. Előtérben a már kisebb darabok.
Itt egy sashikó (többféleképpen írják!) neszesszer. Ezt a mintát nagyon szeretem. Ceruzával függőleges és vízszintes vonalakat húzunk (én 0,5 cm-t választok) és a rajz alapján kivarrjuk. Köszönetet kellene mondanom annak a foltvarrónak, aki feltette ezeket a képeket, de sajnos azt nem találtam. Igy csak ismeretlenül köszönöm, hogy képeit mi is megnézhetjük.
Kiegészitem ezt a bejegyzést. Ugyanazaon az ausztrál oldalon
By
Jennifer Corkish
Final size: 
44.5 x 104cm (171/2 x 41in ennek szerzőnek asztalteritőjét találtam

Nincsenek megjegyzések: