2017. december 4., hétfő

Foltoskodás

Mostanában egyre több rendezvényről irok, pedig nem is járok olyan sok helyre. Sajnos a foltos találkozók összpontosulnak az év végére. Ez jó is meg nem. Szóval múlt hét végén (december 2-án) a Foltos Mamók kiállitás megnyitóján voltam. Igen soakn eljöttek sok szép munka volt kiállitva a fészbukon is megjelentek a munkák. 
Ezek a quiltek mind a modern quilt jegyében készültek. Ez azt jelenti, hogy igen sűrűűn tűzik egyenes formában a kevés minta nagyobb háttér anyagot. Érdekesek, de vagy jól kell tudni varrni, hogy a varrásvonalak párhuzamosak és egyenesek legyenek (vagy olyan gépe legyen az illetőnek amin ez beállitható) Egy képen viszont az egyenes öltéseket kézzel készitették. Nekem ez jobban tetszett. A következő nap kép workshopra is lehetett jelentkezni. Én jelentkeztem is, de időközben olyan prgramunk lett, hogy le kellett mondani. Egy Mikulásos csitt-csatt nesszeszer varrás lett volna. Vettem egy tombolajegyet és nem ezt a neszit nyertem?! Ez a fajta zárási módszerre hosszabb csatot tudtak tenni és igy jobb a zárás mint egy zippzár.
Igy mégiscsak lett Mikulásom! Még jó is, hogy nem mentem el a workshopra, mert idegen gépen azt a sok egyenes tűzést nem a legszebben csináltam volna. Most varrok egy kis varrótű tartót és kézzel himzőfonallal tűzöm. Nekem ez a módszer jobban tetszik. Szóval egyenlőre maradok a kézi varrásnál, de gondolataim a maradékok felhasználása körül forognak. 

Nincsenek megjegyzések: