2017. június 7., szerda

Foltoskodás

Mostanság a foltos munkáimmal többet foglalkoztam. Részben a régi dolgokat szelektáltam, fényképeztem (egy másik posztban majd külön beszámolok róla) dolgoztam, újabb dolgokat csináltam. Jótékonysági tombolára készítettem apróságokat. Tanfolyamon tanultam és az ott készült dolgokat még be kell fejezni. Mivel több a kézzel tűzés ez várhat a nyári nyaralásra. 
Az alábbiakban a tombolára készített dolgokat mutatom be. Van köztük olyan, amit valahol én kaptam, de nem találtam helyet neki.  
Ez egy háromrészes neszesszer és egy fémzáras boro technikával készített neszi. Ez utóbbival megkínlódtam, tapasztalatnak jó ha leírom. Először is kicsit buggyos lett. Így kifejtettem a fémzárból. a bélést és színoldalt felfejetettem majd újra varrtam és bevarrtam a fémrészbe. Alul a steppelést vízszintesre varrtam (az előzőt felfejtettem) Ami még hibája volt, nem volt elég erős a vlies amire rávarrtam a főoldalt. Különben az egyes részeket kézzel hátoldalon összevarrtam. 
A kis kávésbögrében a "tűpárna" egy táborból származik. Mivel sk tűpárnám van, gondoltam más jobb hasznát veszi. A kis neszi egy újság melléklete volt, a zsebkendőtartó tőlem származik.
Ez a két szütyő egy régi és új tanulás eredménye. A zsebest egy időben sorozatban gyártottam, már csak ez az egy maradt, a piros kék (egy következő posztban bemutatom, maradjon meg a leírása) alul hatszögekből áll. Most készítek egy újabbat és volt aki kért tőlem egy hasonlót. 
A felső neszi a most divatos két neszi egybevarrása, csak alul nem csináltam neki sarkakat. Egy kislány kapta, aki a ceruzáit tartja benne. Alul egy hajtogatott kis tartó, aminek a mérete kisebbre sikerült így kiegészítettem egy másik anyaggal, amit boro öltésekkel díszítettem. Ilyet kis tárcát egy vagy két rekeszest (hajtogatással) többet készítettem, de már csak kettő maradt.
A kerek varró tartót nemrégen fejeztem be, mivel volt egy kis hibája így felfejtettem. Még két ilyen tartó várja a befejezést. Az angyalka egy vásárlásból való. Az epres (hajtogatott) zsebkendőtartót egy tombolán nyertem, de mivel elég sok zsebkendőtartóm van így ez is idekerült.
Két szatyor. Jelenleg ilyeneket varrok. Négy készen van, egyet hordok, egynek megvan a helye és egy másik szabásminta alapján készül egy ötödik.
Ennek a két szatyornak az anyagát Kecskemétem vettem, a bélés egy ottani maradékostól származik. Belső zseb nincsen, mivel ezek kifejezetten a "nemkellzacskó" mozgalom szerint bevásárláshoz kellenek. Több szabásmintát találtam, de ez bizonyult a legjobbnak. 
Szóval maradt munkám és szeretném dokumentálni is, mert bizony sokszor hiányzik a méret a technika ha ujabbat akarok csinálni.

Nincsenek megjegyzések: