2010. május 27., csütörtök

Foltoskodás


Úgy mennek a napok, hogy alig tudom jegyezni, mi történt. A blogomat olyan naplófélének szántam, de akkor ugyebár gyakrabban kellene irni. De a legutolsó bejegyzésben a kisunokám áll Anyukája előtt és nekem olyen jólesik őt nézni. Annyira hasonlit az apjára. Nem tudom a génjeink hol hogyan jönnek elő és egy kis emberke a két szülője és négy nagyszülője közül kire miért hasonlit? Annyi minden érdekes téma van, amit jó lenne tudni.
Varrni akartam, varrtam is, megvolt az ihletem, erre elromlott a varrógépem. Elvittem Szép Gáborhoz, nagyon jól megcsinálta és megint tanultam a gépemről valamit. Köszönet érte! De azért kézzel varrtam. Készültem a lőrinci Közös Varrásra. Jó volt, mint mindig. Két ajándékot vittem. Ezek láthatók a bejegyzés kezdetén. Az is látható, hogy nem vagyok valami jó fotós, hogy legalább szép hátteret adjak. Az egyik egy varróesköz tartó. A kicsike egy japán könyvből való atarashi tartó. Én úgy gondolom, hogy pl. tűzőcérnát lehet benne tartani. Ez teljesen kézzel készült. Mindjárt kettőt csináltam, mert magamnak is csináltam.

Külön lefényképeztem a zárógombját. amit a két fülére kell tenni. Majd ha az enyémet lefényképezem, azt is felteszem. Még a zárógomb van hátra.
A könyv amiből csináltam, nagyon sok szép dolgot mutat. Dehát nem valami könnyű ebből egy nagy táskát megvarrni. Én a hatszögeket a hátoldalán varrtam össze lehetőleg úgy, hogy ne látszódjék. Eredetileg szines vastagabb cérnával kellene varrni egy különleges öltéssel, ami disze neki. De arra gondoltam, ez a tartó túl kicsi ahhoz.
Gyűjtöm a charmhoz az anyagokat. Valószinűleg összefog jönni, habár még kb. 200 db kell, de hát most kezdek majd ollóval járkálni. Van tervem is, de még mindig nem döntöttem el, hogy kézzel vagy géppel csináljam, az eredeti elképzelés szerint, vagy változtassak rajta. Én ezeket a töprengéseket szeretem a legjobban.
Az utcában lomtalanitás van. Túl sok mindent nem tudunk kidobni, inkább selejtezek és a Máltaiakhoz visszük. Találtam egy kardigánt, amit nagyon régen horgoltam un. felvető fonalból. Most azon gondolkodom, hogy felvehetem-e vagy nem. Olyan érzésem van, mintha az abroszt keritettem volna magamra. Viszont horgoltam egy ágyteritőt, de kicsi lett, az meg túl nagy munka, hogy a kardigánt lefejtsem és úgy horgoljak hozzá a teritőhöz. Azt hiszem félre teszem Vilcsikének a kiságyára.
A Folvarró Céh pecsétjeit nagy becsben tartom és varrtam nekik egy kis neszeszert. Fura az égnek álló füleivel, de már megszoktam.

3 megjegyzés:

Monika írta...

Már úgy hiányoztál!!!!!
Nagyon tetszik,amiket varrtál! A nagyis blokkos,meg a varrótartós is!Gondolom,hogy jól el vagy "havazva" a Céhhel...

Csilla írta...

Milyen darabkák hiányoznak a charmhoz, mekkorák és milyen színekben? Lehet tudnék segíteni pótolni a hiányzóakból.
Jók ezek a tartók.

lomaquilt írta...

6x6-os darabkák apró mintás nem feltétlen pontosan levágott darabok.