2018. február 15., csütörtök

Foltoskodás

Ez lesz az első bejegyzésem 2018-ban. Kissé elkéstem és lassú vagyok. Lusta vagyok, de ez valahogy a fáradtságból jön. Nem tudom hogyan győzzem le. Betegség, vagy mi, nem akarom elhinni, de valamit muszáj csinálni. Arra gondoltam, hogy valami érdekeset varrnék az sikerülne és nekem is tetszene. Talán a sikerélmény visszaadja a kedvemet. Addig is megmutatom miket csináltam és ezeket használom.


Próbáltam egymás mellé tenni, de nem sikerült. Ez egy kis szütyő akart lenni farmer anyagból. De aztán úgy gondoltam kis táskát csinálok belőle, Találtam egy fekete alapon fehér pettyes táka fület és azt varrtam rá. Boro himzéssel diszitettem. Az egyik oldalon narancssárga hatszögetek varrtam, köré fehér himzéssel. Másik oldalon fehér kereszteket varrtam és ami sajnos nem látszi, az az, hogy a középsőket narancssárga fonallal még diszitettem. Mire lehet egy ilyen kics táskát használni? Eleinte azt hittem semmit. Aztán kialakult, hogy hétközben mikor unokánkat visszük tornára, valamit egy dobozba mindig viszünk neki. (almát, süteményt, magokat) Na ezt a dobozt teszem bele. Ő ragszkodik a dobozhoz. Ha elutazunk, akkor a számitástechnikai dolgokat helyezem el. Tablet, e-book, filofax, nesszeszer a zsinorókkal. Jól elférnek és könnyű kivenni, rendeben vannak.

Ezt a két neszi már az idén varrtam és a csoportomban is megmutattam, sőt volt aki megvarrta. Azt gondolnánk, hogy ez egyszerű neszsszeszer. Tk. Az, csak a zippzár bevarrása kicsit más és mind a kettő kétrészes. Azaz alul és felül is nyilik és a belseje kétrészes. A hosszabbikba az egyik oldalán ceruzák, tollak vannak. Az ellenkező oldalon a foltvarráshoz szükséges ceruzák, tollak. Hogy ne tévesszem el, a zippzár húzokájára tett szalag alapján különböztetem meg. A kisebbeben az egyik oldalon a kis vonalzók, egyenes és háromszögletű. A másik oldalon csipesz, ragsztós toll stb. Mind a kettőt zömmel klmeszélből és maradék csikokból varrtam egy alapra. Más közbélést nem kaptak, a béléseket az alapból varrtam és külön külön tettem be. Eddig bevált és jól használható. Az a tervem, hogy a most divatos háromrészes neszit megvarrom és a részek közé pont befér ez a két tartó. Még az ollótartót kell megvarrni, amit kiegészitenék körkés tartóval. Van előkészitve három "projektem" aminek ha nekikezdek, talán a fáradtságom is elmúlik.

1 megjegyzés:

Luca írta...

Nagyon jók lettek. Szeretem a boros dolgokat. És a farmer anyaghoz kimondottan illik.