2015. november 24., kedd

Foltoskodás

November 14-én Orosházán voltunk és résztvettem a 20 éves foltvarró klub találkozóján és közös varrásán. Mivel több elintézni valónk volt egy hétig voltunk Orosházán, internet nélkül (ami nem ártott meg!) és tudtam kézzel késziteni a dolgaimat (karácsonyi apróságok és Lucy blokkok) 
A Közös Varrást a Művelődési háznál párnák hirdették.
A megnyitót az önkormányzat képviselője tartotta, majd az iskola diákjai népdalokkal köszöntöttek.
Sajnos a fényképezési tudásom nem fejlődött, és a hangulatot sem tudom átadni. Sokan voltunk, a környék foltvarrói mind eljöttek, sőt Zentáról és Magyarkanizsáról is jött két csapat. A kiállításon elsősorban azt mutatták be, amit ebben az évben a különböző tanfolyamokon és táborokban tanultak. 
Természetesen ők is nagyon szeretnek táskákat varrni és sokat mutattak is. 
Irénkét, születésnapja alkalmával a csoport megajándékozta egy olyan faliképpel, aminek minden egyes blokkját egy-egy tag varrta. Rögtön feltették a falra, de mivel nem ide készült, ezért nem olyan pontos a felakasztás.
A sok ez évben tanultakból csak egy "falnyit" sikerült lefényképezni.
A közelgő karácsonyra is készültek és több terítőt állítottak ki.
Nekem még nagyon tetszett egy kép, ami a nézőtéren volt. Nem kérdeztem meg kinek a munkája, lehet, hogy a vendégeké, a lényeg, hogy szép volt.
Én úgy mentem, hogy elviszem a Lucy Bostonjaim kész blokkjait (tavaly télen itt kezdtem el csinálni) megmutatom, hátha valakit érdekel. Láttam is Lucy Boston-nal (nagyobb méretű) készített párnákat. Elvittem a könyvemet is. Nem gondoltam, hogy ekkora sikere lesz. Többen kérdezték hogyan csinálom, lerajzolták a sablont megnézték a könyvet és meghallgatták a tapasztalataimat. Nem tanfolyam volt, hanem konzultáció és nagyon örültem, hogy átadhattam azt a tudást, amit én a varrás közben szereztem. Hiába írom le a blogomba részletesen a készítést, sokan nem interneteznek és egészen más ha valamit megmutatnak nekik. Szívesen tettem és volt akinek megígértem, hogy máskor is elmegyek konzultálni. 
Jó hangulatú jól szervezett közös varrás volt. Amit javasoltak megvarrni a vágd és varrd c. blokk. Mindenki kapott egy muszlin rózsát. Ilike és férje Martfűről végig nagyüzemben mérték az anyagokat. A hódmezővásárhelyi Csodavilág vezetője sok kis fém apróságot, szalagokat árult. Sikerült vele megismerkedni. Másnap mikor mentünk Szegedre, megkerestük a boltjukat az Interspar üzletsorán és nagyon szép dolgokt láttunk árulni. Méterárút is tartanak, de azért nem tudtak Orosházára hozni, mivel Szarvason és Szegeden is volt ebben az időben rendezvény. 
Összességében azt tudom mondani, hogy jól éreztem magam és megint meggyőződtem, hogy vidéken milyen szorgalmasak és termelékenyek a foltvarrók. Talán az ismeretség és közelség jobban összehozza őket és többet tudnak dolgozni. Persze ezzel nem a pesti csoportokat akarom minősíteni, de nehezebb a fővárosban (vagy egy nagyobb városban) összehozni egy-egy csoportot.

Nincsenek megjegyzések: